Selasa, 30 April 2013

kaedah kajian


KAEDAH KAJIAN

            Terdapat tiga kaedah kajian yang telah saya lakukan bagi memenuhi keperluan melaksanakan kerja kursus Geografi pada tahun ini.

            Antara kaedah kajian yang saya lakukan ialah soal selidik. Saya telah mengedarkan sebanyak 20 helai borang soal selidik kepada para penumpang yang menggunakan perkhidmatan pengangkutan awam sebagai kenderaan harian.

            Kaedah penyelidikan yang seterusnya yang saya lakukan ialah dengan melayari internet. Saya telah melayari laman web http://ms.wikipedia.org/wiki/Rapid_Penang sebagai salah satu sumber yang membekalkan maklumat tentang pengangkutan awam.

            Kaedah kajian yang terakhir ialah temuramah. Saya telah menemuramah dengan Encik Ismail Bin Halim iaitu seorang pemandu bas Rapid Penang yang selalu mengangkut penumpang yang berpusat di pekan Kepala Batas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan